یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
لب

حوزه / حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: پیاده روی اربعین برای باز نگری و بازخوانی در زنده نگه داشتن پیام‌ها، درس‌ها و عبرت‌های عاشورا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام محمد رضا اسلامی تبار امام جمعه موقت کاشان صبح امروز در مراسم عزاداری اربعین حسینی که از طرف نماینده ولی فقیه در کاشان در مسجد شامخی کاشان برگزار شد، با بیان اینکه اربعین از دو جهت یکی در ارتباط با عاشورا و دیگری حماسه اربعین قابل بررسی است، اظهار داشت: امروز خود اربعین تبدیل به یک حماسه َشده است.

امام جمعه موقت کاشان، اربعین را راهی برای زنده نگه داشتن حماسه عاشورا دانست و افزود: دلیل اینکه اهل بیت(ع) روی اربعین امام حسین(ع) تأکید دارند، به خاطر این است که حماسه‌ها، قیام‌ها و عبرت‌های عاشورا نام امام حسین(ع) را بین مردم زنده می‌کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار خاطرنشان کرد: حماسه اربعین امروز با حمایت‌های مردم در درون جامعه می‌جوشد، به طوری که دشمن به شدت از پیاده روی اربعین وحشت دارد و اخبار حضور میلیونی مردم را بایکوت می‌کند.

امام جمعه موقت کاشان، ادامه داد: دلیل اینکه در پیاده روی اربعین با سنین و ادیان مختلف از سراسر جهان شرکت می‌کنند، عشق و محبت به امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام اسلامی تبار، با اشاره به ایثار و فداکاری مردم عراق در پذیرایی از زائران اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: موکب‌های عراق با پذیرایی از بیش از ۲۰ میلیون زائر از سراسر جهان ضمن ایثار و فداکاری، امنیت لازم را به خوبی تامین می‌کنند.

امام جمعه موقت کاشان تصریح کرد: در حالی که در عربستان سالی یک بار دولت تمام توان خودش را برای پذیرایی از دو میلیون زائر در مراسم حج بکار می‌گیرد، ولی اینکه عراقی که از نظر امنیتی، اقتصادی و بهداشتی وضعیت مناسبی نسبت به عربستان ندارد اما می‌تواند ۲۰ میلیون جمعیت را بدون کوچکترین حادثه، مشکلات بهداشتی، درمانی و تهیه غذا و اسکان مدیریت کند، وجود وحدت و همدلی برمی‌گردد.

وی تصریح کرد: پیاده روی اربعین نشان دهنده یکی از ابعاد زندگی اجتماعی مردم و اسلام در دوران حکومت مهدوی است.

حجت الاسلام اسلامی تبار، با بیان اینکه دشمنان پیاده روی اربعین را با زیربنای تفکر مادی خودشان در تضاد می‌بینند، ابراز کرد: پیاده روی اربعین برای باز نگری و بازخوانی در زنده نگه داشتن پیام‌ها، درس‌ها و عبرت‌های عاشورا است.

امام جمعه موقت کاشان، با بیان اینکه در حادثه عاشورا عجایبی می‌بینیم که بعضی‌ها تا پرتگاه جهنم و بهشت رفتند و برگشتند، گفت: در شب عاشورا عده‌ای از لشگر یزید مانند جناب حر وارد خیمه امام حسین(ع) شدند.

حجت الاسلام اسلامی تبار، با بیان اینکه از خودمان نباید غافل شویم، خاطرنشان کرد: عده‌ای در روضه شرکت می‌کنند، نماز می‌خوانند ولی به خاطر یک لحظه غافل شدن از خودشان زمین می‌خورند.

امام جمعه موقت کاشان، از غفلت به عنوان یک ویروس خطرناک نام برد و گفت: غفلت چنان خطرناک است که انسان را حتی از مرز حیوانیت پایین می‌آورد، لذا باید حواسمان جمع باشد.

وی خوردن مال حرام را از ویروس‌های خطرناک برای انسان دانست و یادآور شد: مال حرام اگر در زندگی پیدا شد، انسان را چنان به زمین می‌زند که دیگر قابل جبران نیست.

حجت الاسلام اسلامی تبار، علم، دانش و بصیرت را ریشه تمام آگاهی‌ها دانست و ابراز کرد: جهل ریشه هر شری است، لذا انسانی که بصیرت، آگاهی و دانایی ندارد خیلی راحت فریب می‌خورد.

وی بداخلاقی را از دیگر عوامل به زمین خوردن انسان دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که روابط عمومی و اخلاقشان در جامعه خیلی خوب باشد ولی در منزل بداخلاقی می‌کنند، خداوند نامشان را در ردیف جباران می‌آورد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha